MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Fiske!

Kategori: Fiske

Tja alla!
Jag vill bara börja säga att besökarna på min blogg föra inlägget ökade med 600% ganska grymt =)
Idag var jag och fiskade lite gädda och för första gången i år så högg gäddan , jag var ute ca 1,5 time och fick 4st.
3st fick jag på 3 kast ganska bra utdelning
1:a vägde 3,5kg , 2:a gäddan vägde 5,3kg eller 5,4kg kom inte ihåg synd att dom inte gör så mycket motstånd när vattnet är så kalt =( 3:e gäddan 2,2kg och den 4 gäddan trode jag vägde 6-7kg men  jag hade krokat den bakom ryggfenan så den var fett tung o dra in men den vägde ca 2,5kg.
Riktigt jävla kul måste jag säga lägger upp några bilder  så får ni se.
1gäddan 3,5kg
2:a gäddan 5,3kg svalt hela Buster Jerken
2:a gäddan igen =)
Den var riktigt fet över buken trode ärligt att den skulle väga mer när jag fick upp den på land.
Utsikten
Man kan ju inte annat än att älska fike såna här dagar, varmt väder, fin utsikt och "stora" gäddor.
hörs i morrn!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: