MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

ARMAR!

Kategori: Träning

5:e styrkepasset dena vecka var armar!
Det gick riktigt bra. 
Körde några extra sett  o nån till övning bara för att jag orkade =)
Började med triseps och det flöt på bara fint jag kände att jag hade energi och bra tryck i kroppen.
Jag fick bra kontakt i alla övningar och fick bra pump.
Sen var det biseps och det var samma sak där, dock inte lika bra som triseps men bra tryck o bra pump.
 
Måste erkäna att jag fuskade upp skivstången  när jag körde skivstångs curlen =)
Jag körde skrikt och kontrolerat tills jag inte orkade sen fuskade jag upp några till.
 
Så här såg dagen pass ut:
 
Smal Bänkpress
70kg 12reps
80kg 12reps
90kg 3x12reps
 
Dips (Sakta Ner Sakta Upp)
4x12reps
 
Pushdowns (Dropset)
12steget 12reps
11steget 12reps
10steget 12reps
9steget 12reps
 
Pushdowns Med Rep (Dropset)
8steget max/reps
7steget max/reps
6steget max/reps
 
KickBacks (Dropset)
8kg 12reps
7kg 12reps
6kg 12reps
 
Skivstångs Curl
30kg 12reps
40kg 12reps
50kg 12,10,7,7reps
 
Stående Hante Curl (Kort Vila)
16kg 12,12,12,10reps
 
Konsentrations Curl Mot Knä (Dropset)
14kg 12reps
12kg 12reps
10kg 12reps
9kg 12reps
 
Det var det det!
Kickbacks var en ny övning för mig så jag tog det lugnt med vikten men det tog endå riktigt bra.
Nu blir det inte nån träning för en på tisdag kanske, och på Torsdag så far jag bort i 4 dagar så då blir det inget häller =(
Men jag kommer äta mat som fan så jag hoppas kroppen kan ta igen sig ordentligt då =)
 
Idag är det kampsport på tv från kl 21 till kl 02 så jag kommer att sitta klistrad där.
Nog inte till 2 men man får se hur länge man orkar.
Ha en bra kväll och en trevlig jul och nyår!
Nästa år ska jag lova bli bätre på att lägga upp bilder på bloggen, är "lite" dålig på det men jag ska bli bätre jag lovar ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: