MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Vilket Fiske!!

Kategori: Fiske

ÅÅÅ jag är så jävlat tröt i dag har sovit mindre en 3timar inatt.
Vaknade kl 5.30 och klev upp då.
När jag vaknade till lite så for jag o fiskade gädda, o vilket gädd fiske det blev =)
Först fick jag en liten jävel på 1,5kg ganska snabbt.
Sen högg det inte nå mer på typ en time o jag tänkte fara hem, men jag kastade några gånger till som man alltid gör..
 
PANG!! Där satt en gädda på 4,49kg.
Kul tyckte jag nu är dagen räddad, jag kastade några gånger till och PANG igen!
Mitt jerkbait spö som är fett styvt böjde sig kraftigt och slir bromsen fick jobba för fult =)
Kände att det var en störe gädda och det var det en 6,56kg. 
Vågen gick fram och tillbax men jag orkade inte hålla gäddan på rak arm så länge så jag tog inte så många kort men vågan han ner till 6,49kg när kortet togs =( jaja
Den var rigtigt FET över magen tog några till kort så här är ett till =)
Jag är så dålig på att ta kort så man ser inte hur fett den är.
Efter deta for jag hem.
Andre P ringde o ville fara o fiska så jag hakade på till ett ställe där jag aldrig hade varit.
Sjukt kul!
Där fick jag oxå några gäddor nu på mitt UL-Spö.
UL=ULTRA LIGHT = abbor spö =) jag örjade med att dra en gädda på 4,02kg på det spöt, satan va kul det va =)
 
En UL gädda =)
 
Andre fick oxå några gäddor men han hade otur med 2 av dom dom losnade vid upp plocket nästan =( en riktigt fin på över 5kg och senare en som var lite mindre typ som min 4kgs
 
Andre vart då nöjd med sin första gädda 2,7kg =)
  
Nä nu ska jag sova vi hörs i morrn go natt!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: