MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

FuluFjället!

Kategori: Fiske

Hej hej!
nu har jag och Niklas kommit hem från fulufjället.
Vi for ditt för att fiska rödig.
Resan var ganska dryg men med gott sällskap gick det bra endå.
Själva fisket var väl inte vad jag hade hoppats på, jag ville kasta men det blev trolling med fluga.
Det var sjukt kul att det hög på flugspöt, men jag vill gärna känna hugget så man kan göra snabba mott hugg.
Jag tappade sjukt många rödingar bara därför.
Eftersom Niklas inte kan ro så fick jag ro det vart säkert 20timar efektiv tid så det kan man kanske räkna som lite träning oxå =)
Sammanlagt fick vi kanske ett 20tal fina rödingar + att jag tappade en STOR röding 1+kg LÄTT.
Vi hade ju även tänkt och tälta men det blev inget av det och det var ganska skönt för det var inte toppen väder.
Det regnade och va storm en sekund o sol och vind stilla den andra.
Vi bode då i en stuga med några andra gubbar, vilket var ganska trevligt.
Ikväll har jag gjort lite jerkbait tafsar så här blev dom =)
Jag lägger även upp lite bilder från resan, har inte fått korten från Niklas en men här är några iallafall:
Håll till godo så syns o hörs vi haj haj!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: