MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Träning igen =)

Kategori: Träning

Tjaba!
Nu har jag äntligen börjat träna igen.
Som ni vet har jag tagit en vilo vecka vilket har varit nice.
Har varit ute och gått en massa i stället för att gyma vilket oxå har varit skönt (bortsett från skavsåren på fötterna)
 
Idag blev det benen som skulle tränas, det blev inte riktigt den träning jag ville men det gick okej en då =)
Det var massa folk på gymet + 2 polare där som jag snakade en del med, därför tog det lite längre tid en va jag räknat med=)
 
Jag ska försöka fokusera på muskelkontakt så mycket jag bara kan nu så jag gick ner i vikter lite och skulle köra kortare vila. 
Men idag blev vilan lite längre som sagt ;)
 
Så här såg dagen pass ut:
 
Uppvärmning cykel i 10min
 
Benspark supersett med Liggande lårcurl
25kg 12reps
35kg 12reps
40kg 12reps x3sett
 
Benböj
80kg 12reps
90kg 12reps
100kg 12reps x4sett
 
Benpress
150kg 12reps x5sett
 
Stående Vadpress
80kg 15reps
100kg 15reps x5sett
 
Liggande Lårcurl Dropsett
40kg 12reps
35kg 12reps
30kg 12reps
25kg 12reps
 
Benspark Dropsett
40kg 12reps
35kg 12reps
30kg 12reps
25kg 12reps
 
Så såg det ut.
Sen stretchade jag ett litet tag vilket var skönt =)
Nu har jag oxå lagt om mitt tänings chema lite, det kommer fortfarande vara 4dagar iveckan.
Men så här kommer det att se ut
 
Dag 1 Ben
Dag 2 Bröst&Triseps
Dag 3 Rygg&Biseps
Dag 4 Axlar&Mage
 
Jag tror att det var ungefär så jag hade förut =)
Får se hur det funkar.
 
Så i morrn blir det bröst och axlar.
Det kommer oxå bli ett lugnt pass för att känna hur det känns i bröstet.
 
Det är föresten trevligt och se att folk har varit inne och kollat på bloggen fast jag inte har uppdaterat den på en vecka =)
 
Vikt i dag är föresten 94,1kg började även med kreatin idag.
 
hej hej!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: