MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

LegDay!!

Kategori: Träning

Hejsan tyvär så blev det inget blogg ilägg i helgen för att vi fick helt enkelt inga stora fiskar =(
Men idag blev det ett istället ett tränings relaterat ;)
Det var ben och vader som tränades och det gick riktigt bra.
Värmde upp som vanligt med cyckel + benspark och lår curl och 2st uppvärmnings sett benböj.
Konstigt nog så 80kg i benböjen kändes tungt och jag tänkte det här är inge bra!
Men sen losnade det och 100 gick bra och upp till 120kg som jag stanade på idag.
120kg kanske inte låter så mycket men det är givetvis så långt ner man tar sig och upp igen, och jag går alltid djupare en 90grader.
Vilket gör det jobbigare givetvis!
Glöm inte ful kontrol både upp och ner vägen!
 
Ben pressen fick bli ett lite konstigt supersett med vadpressen och det gick vägen det med =)
Nytt för idag var att jag har lagt till dropsett på slutet av passet och det resulterade med darriga ben och svårt o gå till bilen!
 
Sittande benpress är inte lika rolig som  "liggande" tycker jag man kan ju inte ta lika mycket vikt ;)
När jag kom hem så stretchade jag faktist lite gran , har varit sjut dålig på det nu, men när jag opererade mig sa dom att jag absolut inte får stretcha nåt så jag har som glömt bort o göra det nu när knät är "bra".
 
Jaja ha en bra kväll alla!!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: