MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Rehab!

Kategori: Träning

Idag har jag börjat köra lite tyngre med några fler sett och lite färe reps.
Ska försöka få upp styrkan igen.
Jag gjorde det samma på benen idag.
Värmde upp med lite cykel, 3sett benpark och 3sett liggande lårcurl
innan jag gick över till benböjen.
Det kändes ganska bra ända upp till 110kg då började det känas i knät.
Jag stanade där o körde 5sett a 6reps.
Musklerna klarade mera belastning men det började kännas "olustigt" i knät så därför stanade jag där.
 
Samma sak var det med benpressarna nöjde mig med 170kg körde 6or i 5sett.
Nu kör jag ju oxå med lite längre vila mella setten kanske runt 3min.
 
Vadpressen var det där imott ingen lång vila mellan där körde jag på efter ca 30sekunder.
Så här såg passet ut:
 
Jag är hyfsat nöjd med passet!
 
Nu har jag oxå börjat skriva matdagbok och nu SKA jag gå upp i vikt!
Lite små drygt och väga maten dok!
Jaja ha en bra dag!!

Kommentarer

  • AndreasRenström säger:

    Om man inte går djupt ner i bottenläget på benböj och benpress så skonar man knäna (man går max 90 graders vinkel) enligt Sofia. Det är kanske så du kör eller?

    Svar: jo jag kör 90grader nu kan bli lite djupare när det känns bra iknät. men efter som atrosen sitter mycket under knä skålen så kan det tvär hugga av smärta så jag försöker ta det lugnt =)
    Magnus Häggström

    2013-02-12 | 10:13:17

Kommentera inlägget här: