MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Rehab/Ben!

Kategori: Träning

Idag var jag ganska peppad o fara o täna, fast väldigt trött!
Jag gjorde min uppvärmnings rutin med lite benspark supersett med liggande lårcurl!
+ 10min cykel!
När jag kom upp till 40 på bensparken kände jag att knät var lite konstigt, det kändes mer en vanligt.
Men efter ett tag kändes det hyfsat men det låg o retades i knät hela passet nästan riktigt störande.
Det är så jobbigt när man känner att musklerna klarar mycket mer en va knät orkar.
Jag gjorde en liten dum sak insåg jag efter ett tag ca 2sett på benböjen att jag ökade med 10kg istellet för 5 som jag hade tänkt.
10kg kanske inte låter så mycket men jag vill värkligen inte skada knät mer.
Det är nog paj som det är!
Ska ta det lugnt!
 
 
Så såg iallafall dagens pass ut!
Ben pressen börjar kännas riktigt bra, i början av skadan så kunde jag aldig köra benpress.
Jag fick så jävla ont så jag inte kunde träna ben på LÄNGE.
Men det är samma sak där jag tar det lugnt o kör inte på max, långt ifrån!
 
Jaja nu ska jag äta lite sik o pären!
Ha en grym kväll!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: