MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Prejven!

Kategori: Fiske

Hejsan!!
Nu var det ca 1 vecka sen jag skrev sist, jag har varit i prajvenjaure eller hur det stavas och fiskat men några polare =)
Det var en sjukt kul resa men jobbig.
Det var först vandring i 2 mil tills vi kom till sjöarna vi skulle fiska i och då hade vi ca 23-25kg pakning på ryggen.
Det var drygt men på hem vägen så spurtade vi och klarade det på 8½ time.
Det kanske låter som mycket med 8½ time men det är svår teräng på många ställen + sumpmark flera km och att man måste gå runt sjöar och myrar och sånt.
 
Som sagt var trippen kanon med mycket fisk bara öring dock men både stora och små.
ca 3hg
 
ca 2½-3kg =)
Kämpade som satan ;)
 
ca 1,8-2kg kämpade oxå bra.
Det var en spesiel sjö som hade dom här stora öringarna med kristal klart vatten och fin utsikt.
tyvärr hittade vi sjön lite för sent så vi han bara fiska där 2 gånger och jag hade desutom på 2st runt 2-3kg =)
Sjuk sjö!!
 
 
på vägen hem pssade jag på att ta lite bilder på¨utsikten
 
 och här är Acke som oxå fick en fin fisk!
 
Just nu är jag bara så jävla trött har bara sovit 3timar sen i går kl 8 så jag hoppas på att elsa sover hela natten inatt, för det behövs!
Nu ska jag göra lite nytta här hemma inan jag går och knytter mig.
Hej hej!
 
 

Kommentarer

  • Niklas säger:

    fina bilder mange

    Svar: ja vi fick till några fina =)
    Magnus Häggström

    2013-06-20 | 22:11:23

Kommentera inlägget här: