MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Pb i mark och lite ben!

Kategori: Träning

I fredags skulle jag ju träna med min lilla syster julia hon ville träna rygg så jag la om chemat lite som ni vet =)
Enda från början så kände jag att det gick dåligt när vi kom till gymet marklyften kändes tungt och tekniken satt inte där den skulle.
+ att lite sena vid chinsen fick jag ont i min axel oxå, det brukar ju alltid göra lite ont men ingen fara men i fredags gjorde det ondare en vanligt =( så jag vart opeppad o och köra tungt.
Trotts allt så drog jag ett PB i mark 180kg.
 
 
Jag hade gjort ett sett med 10reps chins med 15kg men det kändes inte alls bra i axeln. så jag körde utan.
Stång roden kändes ganska bra nog för jag gick ner lite i vik men jag tog kortare vila mellan setten så det tog ganska bra endå =)
 
Så till dagens träning!
Ben.
OJOJ va det tog nu är det ca 1time efter passet tagit slut och jag skakar fortfarande i benen/vaderna.
Tessan skulle in till stan så jag for till tenton på marieberg istället för i hörnefors.
 
 
Jag värmde upp med cyckel i 10 min sen benspark supersett med liggande ben curl. 
Efter det så började träningen med benböj.
Tekniken kändes väl ok men inte mer en det!
Men jag jobbade mig upp till 120kg och hade ganska kort vila mellan setten
Samma sak med liggande benpress oxå det var betydligt mera sett en 190 till 200kg, det var bara extra vikterna oxå vet inte hur mycket själva "maskinens platta" väger.
Det var säkert 5sett upp till 200kg
Efter det var det DS med benspark och liggande lår curl för att pressa ut det sista.
Vaderna fick jag GRYM kontakt i  och det var riktigt nice.
Här får ni även se 2 bilder på mina kyckling ben som börjar få tillbax styrkan ganska bra =)
Måste bara säga det vilken skilnad det är på liggande benpress och sittande.
Nu gjorde jag 10reps på 200 "lätt" medans i hörnefors är 200kg ganska tungt.
 
 
Måste ju även ta upp att vi hade dop för Elsa i lördags vilket flöt på bra.
Så nu heter hon Elsa på kyrkans papper oxå =)
Måste ju säga att min kära sambo har gjort ett fruktansvärt bra jobb med att baka kakor/godis o pajer och allt annat som hon har stökat med hela veckan!
Vill även tacka alla som hjälpte till med allt annat som städning osv.
ska försöka lägga upp nå bilder i morrn om det är nån som vill se =)
 
Men tillsdes ha en bra dag!
Haj!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: