MagnusHaggstrom

En Blogg om min träning o lite annat från mitt liv!

Tuttar!

Kategori: Allmänt

Idag tränade jag bröst och axlar.
fick även lite hjälp av en snubbe där dom sista setten i bänken vilket var ganska skönt, Det började bli lite tungt efter 3:e settet men jag klarade det till sista settet då klarade jag bara 5reps själv men med hjälp klarade jag även 5settet och gjorde en 6:a.
 
Bänkpress
80kg 6reps
100kg 6reps
115kg 6reps x5sett
 
Hantelpress
42kg 6reps x5sett (tyngsta på tenton hörnefors)
 
Militärpress
50kg 6reps
60kg 6reps
70kg 6reps x5sett
 
Sittande Hantelpress
26kg 6reps x5sett
 
Det var dagens träning det, det ser lite löjligt ut med bara 4 övningar =)
Liggande Hantelpressarna kändes riktigt bra hade inga som hälst problem med 6reps tror jag till och med körde 7reps vissa sett.
 
Jag undrar hur länge jjag ska köra så här styrke inriktat? kanske 4-5veckor till?
Sen upp till 10reps det var som länge sen man fick pump nu =)
 
Mina mål i år är iallafall 150kg i bänk 200kg i marklyft sen ben böj så vet jag inte riktigt huvud saken är att knät håller så det får ta tid! 
Just nu känner jag att jag inte vågar maxa i benböj än, men man får väl se hur det blir?
 
Dom målen är nog inte omöjliga att nå men man får jobba för det iallafall.
Jaja nu ska jag hoppa in i duchen !
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: